logo computermeester
computermeester.be
Home  I   Speeltijd  I   Contact
Kleuters
1e leerjaar  I   2e leerjaar  I   3e leerjaar  I   4e leerjaar  I   5e leerjaar  I   6e leerjaar

Oppervlakte van vlakke figuren berekenen

Andere figuur
test
test
0
  • c
  • *
  • /
  • .
  • 7
  • 8
  • 9
  • +
  • 4
  • 5
  • 6
  • -
  • 1
  • 2
  • 3
  • =
  • 0
oppervlakte:
Decimalen intikken met "," niet met ".")
π = 3,14
nakijken >>>

Van welke figuur wil je de oppervlakte berekenen?

Driehoeken >>>

Rechthoeken >>>

Parallellogrammen >>>

Schijven >>>

Mascotte computermeester.be boek

Knap. Je berekende 16 keer de oppervlakte van de figuur correct.

SLUIT >>>>
Mascotte computermeester.be duim

Oppervlakte driehoek = (basis x hoogte) : 2

Oppervlakte rechthoek = lengte x breedte

Oppervlakte parallellogram = basis x hoogte

Oppervlakte schijf = straal x straal x pi (π = 3,14)

Copyright © 2009- Computermeester.be comm.v. All rights reserved.