Optellen en aftrekken oefenen - ruimteschip

Punten: 0
Levens:
Start >>>
Hoe te spelen? >>>

Welke optellingen of aftrekkingen wil je oefenen?






Mascotte computermeester.be duim

Hoe te spelen?


Bovenaan het scherm verschijnt een optelling of aftrekking.
Vijandige ruimteschepen dalen af met het verschil of som van de getoonde optelling of aftrekking.
Schiet de juiste ruimteschepen stuk want als ze beneden zijn is jouw ruimteschip stuk.
Het kanon van je ruimteschip beweeg je van links naar rechts met de muis.
Het juiste vijandelijke ruimteschip schiet je stuk door op de linkermuisknop te klikken.
Je kan niet op de ruimteschepen zelf klikken. Klik er best onder.
Per 20 juiste schoten krijg jij een leven bij.
Per juist schot krijg je 10 punten bij. Per fout schot gaan er 10 punten af.

Veel plezier,
Meester Kris
START >>>

GAME OVER

SLUIT >>>>
Mascotte computermeester.be duim

Oefen optellingen en aftrekkingen met het spelletje ruimteschip.

Het oefenen van minsommen en plussommen met een online spelletje kan op verschillende manieren leerzaam zijn:

  • Motivatie en betrokkenheid: Spelletjes maken leren leuker en boeiender. Kinderen zijn vaak meer gemotiveerd om te oefenen omdat ze plezier hebben tijdens het spelen van het spel.
  • Directe feedback: Online spelletjes geven vaak directe feedback op antwoorden. Dit helpt kinderen om hun fouten snel te herkennen en te corrigeren, wat het leerproces versnelt.
  • Herhaling en oefening: Veel educatieve spelletjes zijn ontworpen om herhaling aan te moedigen, wat essentieel is voor het consolideren van kennis. Door regelmatig te spelen, worden de vaardigheden in optellen en aftrekken versterkt.
  • Adaptieve moeilijkheid: Veel online spelletjes passen zich aan aan het vaardigheidsniveau van de speler. Dit betekent dat het spel uitdagender wordt naarmate de speler beter wordt, waardoor een continue leercurve wordt bevorderd.
  • Ontwikkeling van probleemoplossende vaardigheden: Bij het oplossen van rekensommen in een spelcontext, ontwikkelen kinderen hun probleemoplossende vaardigheden, omdat ze vaak verschillende strategieën moeten uitproberen om tot de juiste antwoorden te komen.
  • Visuele en tactiele leren: Online spellen gebruiken vaak visuele hulpmiddelen zoals afbeeldingen en animaties, wat kan helpen bij het begrijpen van abstracte concepten. Het interactieve aspect van het spel (bijvoorbeeld het slepen en neerzetten van cijfers) kan ook nuttig zijn voor kinesthetische leerlingen.
  • Veilige leeromgeving: Fouten maken in een spel voelt minder bedreigend dan fouten maken in een traditionele onderwijssetting. Dit moedigt kinderen aan om te experimenteren en te leren zonder angst voor mislukking.
  • Competitief element: Veel online spellen bevatten elementen van competitie, zoals het behalen van hoge scores of het verslaan van vrienden. Dit kan extra motivatie bieden om beter te presteren.

In het kort, door een combinatie van plezier, motivatie, herhaling, adaptieve moeilijkheidsgraad, en interactieve elementen, kunnen online spelletjes een effectieve en aantrekkelijke manier zijn om minsommen en plussommen te oefenen.

Copyright © 2009- Computermeester.be comm.v. All rights reserved.