logo computermeester
computermeester.be
Home  I   Speeltijd  I   Contact
Kleuters
1e leerjaar  I   2e leerjaar  I   3e leerjaar  I   4e leerjaar  I   5e leerjaar  I   6e leerjaar

Bij Mastermind moet je trachten de kleuren en volgorde te achterhalen in minder dan 10 beurten. Een fantastisch spelconcept, een echte aanrader. Mastermind is een bekend spel waarbij je door logisch en strategisch denken de code van in zo weinig mogelijk beurten moet trachten te breken. Het spel duurt niet lang. Het nodigt dus uit om het meermaals te spelen.
Hoe te spelen:
De computer kiest in vier pionnen. Het kan dat de computer twee of meer pionnen in dezelfde kleur te koos. Jij plaatst vier gekleurde pionnen naar keuze in de eerste lege rij. Als de rij vol is verschijnt er een groene knop waarmee je kan nakijken wat er van je combinatie juist is. Een wit puntje aan de linker kant betekent dat je een juiste kleur vond, maar dat die nog niet op de juiste plek zit. Een zwart puntje betekent dat de kleur goed is, en dat die op de juiste plek staat. Als de computer vier zwarte puntjes plaatst dan is de code gekraakt.
Copyright © 2009- Computermeester.be comm.v. All rights reserved.